Egy exorcista bejegyzése

Az alábbi bejegyzés Don Giuseppe Tomaselli (1902-1989) könyvéből származik. 




Az imákat és rítusokat melyeket a Katolikus Egyház használ a démonok kiűzésére exorcizmusnak hívják, aki pedig imádkozik a szabadulásért az exorcista. Minden pap ördögűző, azonban csak püspöki engedéllyel szabad ördögűzést végezni. Aki ezeket a sorokat írja, sokat végzett ördögűzést, és úgy gondolja érdekes lehet az eset amit megoszt az olvasókkal. 

Az ördögűzés



Az első ördögűzés egy harmadik osztályos kilenc éves kislánnyal történt. A lány jó volt és jámbor; Lucifer azonban kinézte magának. Három démont küldött bele, akik borzalmasan megkínozták. Néha mindhárom jelen volt, néha kettő, néha meg csak egy. Egy kis időre elhagyták a lányt, aztán visszatértek akár napi három-négy alkalommal is. A lány otthon volt, játszott, vagy segített a háztartásban; néha hirtelen becsukta a szemét, majd ismét kinyitotta. A démon abban a pillanatban lépett be a testébe. A kislány később elmagyarázta mi történik benne: hirtelen egy árnyék jelenik meg előtte, minden eltűnik, és hiába nyitja ki a szemét nem lát senkit sem. A szürkületben a démon emberi alakban jelenik meg számára, beszél hozzá, úgy megveri, hogy zúzódások keletkeznek a testén. 

Több ilyen alkalmon náluk voltam, és ördögűzést végeztem a lányon. Az alábbi eset egy ördögűzést mutat be amit a lányon végeztem el. 

Ahogyan beléptem a szülői házba, a kislány száján keresztül a démon azt mondta: Menj innen katolikus papocska! Azért jöttél, hogy megzavarj minket?   
Megáldottam a lányt szentelt vízzel. Az ördög hevesen reagált: Vidd el innen ezt! ... Katolikus papocska, ezért megfizetek neked!...
- Isten nevében megparancsolom, hogy válaszolj!
- Ki vagy te, hogy parancsolsz nekem?
- Csak egy szegény ember vagyok, de mint Isten szolgája parancsolok neked, és engedelmeskedned kell. 
A megszállott lány leült és úgy maradt. Latinul beszéltem, és a démon dühösen azt mondta nekem: Nem akarok latinul beszélni, hanem a te nyelveden katolikus papocska! 
Azonban latinul folytattam: Mi a neved?
- A nevem? ... Az nem fontos, ezért nem mondom meg neked. 
- Egyedül vagy ebben a gyerekben? 
- Jelenleg egyedül, de ha akarod hívhatom a társaimat is. 
- Nem, legyél egyedül!
- Mielőtt ide kerültél, hol voltál?
- Jártam az utcákat.
- Mit csinálsz az utcákon?
- Megpróbálom az embereket bűnre csábítani.
- És mi a hasznod belőle?
- Mi a hasznom? ... Pokolba rántom az embereket!
- Sokan vagytok a pokolban?
- Eh! ... Ha tudnád mennyien vagyunk. Tudni akarod ki vagyok? A tisztátalanság démona. 
- Mondd el! Sokan szenvednek a pokolban?
- Szinte mindenki aki ott van emiatt a bűn miatt szenved, a többiek is ugyanezt a bűnt fogják elkövetni. 
Néhány fiatal az utcán rondán beszélt, az ördög azt mondta: Íme a segítőim. 
- Elég a beszélgetésből! El kell hagynod a lányt! 
- Nem megyek el! Különben is, milyen kárt okozok a lánynak? 
- Azonnal távozz!
- Sátán, sátán... Gyere segítségemre! 
Abban a pillanatban három másik démon érkezett; a lány az ördögűzés végén megerősítette ezt. Az oltáriszentséget elrejtettem a kabátom alatt; a megszállott lány azt mondta nekem: Tarts a sátánod a tárcádban! - és a mellkasom felé nyújtotta a kezét. Azt mondta nekem: Nem árthatsz nekem! 

Az ördög megpróbál beszélgetni, hogy akadályozza az imát. Több ember jelenlétében azt mondta: Beszéljen velem bármilyen nyelven, kérdezzen bármit, és én válaszolok. Az egyik professzor titokban görögül írt egy jegyzetet, összehajtotta és egy sarokba tette. A megszállott lány felállt, csengetett egy csengővel amely az asztalon volt, és azt mondta: Már kész! A jegyzetre az volt írva:"Menj a csengőbe." 

Folytattam az imát, és azt mondtam az ördögnek: A Názáreti Jézus nevében megparancsolom, hogy távozz! Időközben a megszállott lány mellkasához raktam a Szent Szív képét. Az ördög dühös lett, több embernek kellett lefogni a lányt. 
- Mindenkinek megfizetek ezért! Sátán... sátán! Küldj további hét lelket a segítségemre! 
Valóban, újabb hét lélek lépett be a lány testébe, ahogyan később megerősítette nekem. Mivel az ördög már nem tudott ellenállni, felkiáltott: Elmegyek! Itt hagyom a síró lányt, de soha többé nem engedem felállni ebből a székből. 

A kislány leült, és nagyon sírt; a démonok egy pillanat alatt elhagyták őt. Megkérdeztem tőle: Miért sírsz? 
- Nem tudom.
- Vess keresztet!
- Nem tudom felemelni a karomat. 
- De hát kelj fel!
- Nem tudok felkelni. 

A kislány egész testében megkötözve ott maradt, és nem tudott felállni. A démonok azonban elmentek, így könnyek között el tudta mondani a Miatyánkot. Egy idő után a lány újra nevetni kezdett, járkált, visszatért a megszállottság. 
- Még mindig itt vagyok - mondta az ördög - és nem távozom. Túl sokan vagyunk és nem fogsz tudni kiűzni minket. 
Az igazat megvallva elég fáradt voltam, és különféle hatékony eszközökhöz fordultam, hogy eredményt érjek el. A szentelt víz különösen hatékony az ördögűzések során. Ha meghintjük a megszállottat szentelt vízzel, akkor az különösen kínozza a démont. 

- Papocska, hagyd abba... ne kínozz engem tovább! 
- Ha azt akarod, hogy abbahagyjam, akkor hagy el ezt a lányt. 
- Nem! Te meggyötörtél engem, én is meggyötröm! 
Nem hagytam abba a szentelt vízzel való meghintést amíg az ördög azt nem mondta: Nos, elmegyek, de mielőtt meghal visszajövök! Lucifer küldött bennünket vissza ebbe a házba, mivel kudarcot vallottunk ebben a feladatban, és ő gyötör minket. A sátán átkozza azt a pillanatot amikor ide küldött, és reszketünk attól, hogy visszamenjünk a pokolba... Mondja meg hová menjünk, és megyünk. 
- Menjetek a nyílt tengerre, menjetek bele halakba vagy más állatokba. 
- Mit csináljak ezekkel a lényekkel? ... Embereket keresek!
- Miért nem mész bele egy vadállat testébe? Akkor a Mindenható Isten nevében menj vissza a pokolba! 
- Elmegyek! 
- De nem jöhetsz ki a pokolból! 
- Ebben nem engedelmeskedhetek neked! Lucifer gyötör engem... kénytelen vagyok kimenni, és körbejárni a világot.
- Parancsolom neked! Engedelmeskedj! 
- Most elmegyek. 

A lány egy pillanatra lecsukta a szemét, egy kicsit felsóhajtott, és szabad volt. Megkérdeztem a kislánytól, hogy van. Ezt válaszolta: Ó, atyám! Itt van? 
- Most jössz rá, hogy itt vagyok? Hosszú ideje küzdök érted és beszélek hozzád. 
- De én eddig nem láttam. 
- Addig mit láttál? 
- Sok démon jött akik megvertek engem. Most már eltűntek. 
- Mit csináltál amikor a démonok itt voltak? 
- Imádkoztam. Elmondtam fejben az Üdvözlégyet. Most már megnyugodtam, de a kapott ütések miatt még kissé fájdalmat érzek a testemben.
Forrás:
http://vocazione-religiosa.blogspot.hu/2015/05/racconto-di-unesorcismo.html

Megjegyzések

  1. Névtelen6/24/2021

    Istenem. Milyen gonosz tud lenni a Sátán hogy a démonait emberek lelkébe küldi bele hogy vétkezzen és a pokolba kerüljön. Az kéne hogy eljöjjön az Ítélet napja és Isten megölje a Sáránd végleg mert ez mindig így fog lenni míg az ördög megvan.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése