Részlet a Rítus című filmből |
Tanúi voltak számos hollywoodi horrorisztikus jelenetnek, beleértve a levitációt is. Rómában egy mester ördögűző tanítványai voltak, ezrekkel konzultáltak akik démoni fertőzés miatt szenvedtek. Alázatosak, elismerik a személyes gonoszt, de soha nem félnek, mert Krisztus áldozata már legyőzte a gonoszt.
Lampert atya |
Habár az elmúlt korok pápái hangsúlyozták az ördögűzés fontosságát, mégis gyakran meg nem értés veszi körül a témát az egyházban és a világban egyaránt. Betekintést kaphattam ebbe a léfontosságú szolgálatba, nemrég beszélhettem Amerika két legtapasztaltabb exorcistájával.
Vincent Lampert atya az indianapolisi egyházmegye ördögűzője. 10 éves tapasztalata van a démoni
világgal kapcsolatban, tapasztalatait felhasználva előadásokat tart.
Gary Thomas atya a Kaliforniában lévő san jose-i egyházmegyében ördögűző. A 2005-ös római szakmai gyakorlata képezte a 2011-es thriller a Rítus c. film alapját, melynek Anthony Hopkins volt a főszereplője.
Peter LeFave: Hogyan került kapcsolatba az ördögűzéssel?
Lampert atya: Nem én kerestem. 2005-ben a püspököm nevezett ki erre a szolgálatra, mert olyan papot akart aki hisz a gonosz valóságában, de nem siet mindenkiről kijelenteni hogy megszállott aki hozzá fordul. Az ördögűzőt először is szkeptikusnak képezik ki. Szerencsém volt, hogy 2006-ban a három hónapos római képzési alatt 40 ördögűzésen vehettem részt.
Thomas atya |
Thomas atya: Soha nem kerestem ezt a pozíciót, inkább azt mondanám "rám talált." A püspököm
2005 februárjában megkérte a legjobb barátomat, hogy legyen ördögűző. Fantasztikus jelölt volt, jó ördögűző lett volna mert megvolt az akadémiai képesítése és lelkészi gyakorlata. Azonban mikor rájött miről van szó elutasította az ajánlatot és engem keresett meg. Egyszerűen ezt válaszoltam neki:"Lehetek ördögűző." A többi meg már történelem. Tájékoztatta a püspököt a beleegyezésemről, és elküldtek Rómába a Regina Apostolorum szemináriumba ördögűző képzésre. 3,5 hónapig egy olasz ördögűzőnél voltam gyakorlaton, tudtam imádkozni és megtanulni a szolgálatot.
Peter LeFave: Sokan vannak az Egyesült Államokban (még a katolikus egyházban is) akik szkeptikusok a démonok létezésével és az ördögűzéssel kapcsolatban. Magasan képzett és tapasztalt ördögűzőként mint mond erre?
Lampert atya: Az egyházon belül és kívül sokan elavultnak tartják az ördögűzés gyakorlatát. A Szentírásban azonban számos történet van ami a sátán országának és az Isten királyságának összecsapásáról szól. A Jézus név annyit jelent Isten megment. Ha tagadjuk a gonosz valóságát, akkor tagadjuk azt is, hogy Krisztus a megváltónk.
Thomas atya: Olvassa el az Evangéliumokat: Jézus ördögűzéseket végzett, és a démon felismerte őt.
Peter LeFave: Változott az elmúlt években az egyház hozzáállása?
Thomas atya: Sok katolikus nem hisz a személyes gonoszban, így a sátánban és a démoni világban. A II. Vatikáni zsinat utáni egyházban a bűn megfogalmazása és a személyes gonosz homályossá vált az egyház több területén, ideértve a szemináriumokat is, ahol az eszkatológiát vagy az ahhoz kapcsolódó témákat már nem hangsúlyozták ki.
Azonban úgy gondolom az elmúlt években történtek változások, egyre több pap hisz a személyes gonoszban. 2011-óta az amerikai katolikus egyházban ötszörösére nőtt az ismert ördögűzők száma elsősorban azért, mert a püspökök nagyon sok megkeresést kapnak, hogy vizsgálják ki a démoni tevékenységeket.
Peter LeFave: Növekszik a démoni tevékenység?
Lampert atya: Igen, bár a démoni tevékenység nem csak azért növekszik mert az ördög felülmúlta önmagát, hanem mert az emberek hajlandók belemenni az ördög játékába olyan tevékenységek révén, melyek kinyitják a gonosz felé a kapukat az életükben.
Peter LeFave: A démoni befolyás két kategóriába sorolható: rendes és rendkívüli. Míg a rendes befolyás általában a kísértést jelenti, a rendkívüli befolyás már négy kategóriába sorolható: fertőzés, elnyomás, megszállottság, zaklatás. Le tudja írni röviden az egyes kategóriákat?
Lampert atya: A fertőzés egy adott helyhez vagy objektumhoz kapcsolódó gonosz jelenlétként írható le. A démonok megmagyarázhatatlan zajokkal is tudják zaklatni az embereket, beleértve a következőket: léptek zaja, kopogás a falon, lánc csörgés, rejtélyes hangok, kiáltások, nevetések. A fertőzés magában foglalhatja a tárgyak elmozdulását, képek leesését a falról, a bútorok mozgását, tárgyak lebegését, stb.
A zaklatás egy olyan cselekedet, melynek során az ördög és a démonok zaklatják és fizikailag megtámadják az embereket, ez lehet vágás, égési sérülés, karmolás, szúrás, harapás, véraláfutás, duzzanatok, vérző sebek, valamint betűk megjelenése a bőrben amely állhat szavakból és jelekből, ezek egy darabig megmaradnak majd eltűnnek.
Az elnyomás mentális támadást jelent, melynek során a démonok az ember külső vagy belső érzékeit támadják. A démonok a külső érzékszerveket támadhatják szörnyű vagy csábító látomásokkal, zavaró zajokkal, káromkodással vagy obszcén énekekkel, valamint fizikai érintéssel. A belső érzékeket úgy támadja, hogy képeket vagy érzéseket tölt bele melyek abszurdak és félelmetesek. Mivel az elnyomás széles skálán mozog ezért diagnosztizálni, több mint a zaklatást vagy a megszállottságot.
A megszállottság során a gonosz vagy a gonosz szellemek átveszik az irányítást az ember teste fölött, melynek során az ember cselekvésképtelen. A démon az egész testet képes uralni; beszélhet rajta keresztül, mozgathatja vagy obszcén cselekedetekre kényszerítheti. Azok akik démoni birtoklástól szenvednek, elveszíthetik részben vagy egészben a tudatukat, nem emlékeznek az eseményekre.
Peter LeFave: Képesek a démonok olvasni a gondolatainkban?
Lampert atya: A démonok nem tudják mire gondolunk. Értelmes teremtmények, akik tudnak arra következtetni mire gondolhatunk vagy mit tennénk. Egyedül Isten ismeri a gondolatainkat.
Peter LeFave: A szkeptikusok azt állítják, hogy ha valaki megszállott vagy elnyomástól szenved, akkor valójában mentálisan beteg. Hogyan lehet elvégezni megkülönböztetést?
Thomas atya: Az ördögűzőt elsősorban arra képezik ki, hogy szkeptikus legyen. Szakemberekkel konzultálok, hogy kizárják a természetes okokat mielőtt a természetfeletti felé haladnánk. Van kapcsolatom orvossal, pszichiáterrel, klinikai pszichológussal akikkel konzultálok az egyes esetekről. Minden a körülményektől függ. A démoni befolyásnak vannak jelei: irtózás a szentelményektől, megmagyarázhatatlan fizikai erő, rejtett dolgok ismerete, az adott személy által korábban nem tanult nyelv ismerete (ideértve a latint és a görögöt), a száj habzása és epilepsziaszerű mozgás kiváltó ok nélkül.
Lampert atya: Mielőtt az ördögűző megerősítené a démoni befolyást, még orvosi szakvéleményt kell kérnie az egyén fizikai és lelki állapotáról. Próbálnak fizikai vagy lelki okot keresni, amit magyarázatot adhat a történtekre. Ez a protokol szükséges, mielőtt megtörténik az ördögűzés:
- Szakképzett orvos által történő fizikai vizsgálat, szükség esetén specialistákkal való konzultáció.
- Alapos pszichés vizsgálat, melyet pszichológus vagy pszichiáter végez el.
- A démonokkal, sátánizmussal, boszorkánysággal, keleti vallások gyakorlásával kapcsolatos "élettörténetet" fel kell tárni, különösen ha kapcsolata volt "istenekkel" vagy "istenségekkel".
- Rendezni kell az egyéni lelki életét.
- Meg kell vizsgálni fennállnak-e az Ördögűzés Szertartáskönyvében szereplő megszállottsági jelek.
- Be kell tartani az egyházmegye jogi folyamatait.
- Levelet kell írni a püspöknek az ördögűzés szükségességéről.
Peter LeFave: Le tudná írni az ördögűzés folyamatát?
Lampert atya: Úgy készülök fel, hogy elmegyek gyónni, szentmisét celebrálok, imádkozom. Meghatározom hol fog történni az ördögűzés. Mindig szent helyet választok. Ezek a lépések:
A szertartás szentelt víz meghintésével kezdődik, folytatjuk a sort a Mindenszentek litániájával, a zsoltárokkal, Evangéliumokkal, ezt követi az apostoli hitvallás és a keresztségi fogadalom megújítása. Néhány ima elmondása után a szenvedőnek egy keresztet mutatunk ami Krisztus győzelmét jelenti a gonosz felett. Utána ördögűző imákat mondunk, Krisztus nevében megszólítjuk az ördögöt, hogy hagyja el a bajba jutott ember testét.
Peter LeFave: A megszállottság milyen szélsőséges megnyilvánulásával találkozott már?
Lampert atya: Számos dolgot láttam már, mint pl. természetfeletti erő, fennakadó szemek, szélsőséges ordítás vagy nevetés, természetfeletti magas vagy mély hangok, habzó száj, rossz szagok, az állkapocs elmozdulása és lebegés.
Peter LeFave: Lebegés?
Lampert atya: A római ördögűzés alatt a démon nagyon izgatott volt a szabadító imák miatt. Az erőszakos megnyilvánulás és az obszcenitás addig folytatódott, míg minden megnyugodott, és a megszállott lebegni kezdett a székkel együtt. Ez a megnyilvánulás a démon kísérlete volt arra, hogy félelmet keltsen, és hogy megzavarja az imát.
Thomas atya: Voltak olyan egyének akik idegen nyelven beszéltek (melyet korábban nem ismertek), erőszakos támadást vittek végbe, kígyószerűen mozogtak, az ima során hüllőszerű arcot vágtak, erőszakosan utasították el az Eukarisztiát.
Peter LeFave: Hisznek a démonok az Eukarisztiában?
Thomas atya: Abszolút, a démonok hisznek a Valós Jelenlétben, ellenszenvet mutatnak iránta.
Peter LeFave: Mi okozza a démoni befolyást? Mit kell kerülni?
Thomas atya: A Ouija táblát, a sötét mágiát, szeánszokat, erőszakos videójátékokat, a Charlie Challenge-et, a Tarot kártyákat, minden olyan eszközt aminek szellemi háttere van, ami megkerüli Istent.
Lampert atya: Az emberek azt gondolják ez csak játék és szórakozás, de az a helyzet, hogy a gonosszal való játék bajba sodorhatja az embert.
Thomas atya: A pornográfia és a drogok ajtót nyitnak a démonok felé, különösen bizonyos drogok mint a metamfetamin és a kokain. Néhány esetben az átkok is helyettesíthetők a drogokkal, hogy még addiktívabbá váljék a dolog.
Peter LeFave: Átkok, varázslatok, sátáni rituálék, fekete mágia: ezek még előfordulnak napjainkban is, vagy már csak babonának számítanak?
Thomas atya: Igen, előfordulnak. Vannak olyan emberek akik tudják hogyan varázsoljanak, használjanak mágiát.
Lampert atya: Ezek valós dolgok. Úgy gondolom csak akkor tudnak hatékonyak lenni, ha gyenge az Isten iránti elkötelezettségünk. Nem tudjuk ellenőrizni más embereket cselekedeteit még akkor sem, ha rosszat akar nekünk. Isten fegyverzetének használatával semmissé tehetjük tevékenységüket.
Peter LeFave: Mennyi ideig tart a megszállottság? Elegendő egy ördögűzés?
Thomas atya: A megszállottság évekig tarthat, vagy akár egész életen át is fennállhat. Ez függ az egyén helyzetétől és életmódjától. Egy ördögűzés ritkán oldja meg a dolgot, mert több démon van jelen hierarchiában.
Peter LeFave: A hosszú ideig tartó ördögűzések kimerítőek lehetnek, hogyan tud lazítani utána?
Lampert atya: Megkeresem a legközelebbi Dairy Queen gyorséttermet!
Peter LeFave: Korábban említette, hogy a társadalom erkölcsi hanyatlása a démoni tevékenység növekedésével jár együtt. A mai társadalomban mik utalnak erre? Például van valami démoni az abortuszban?
Thomas atya: Az abortusz ajtót nyit a démoni felé, mert magában foglalja egy ártatlan emberi lény elpusztítását. Az új kaliforniai törvény ami legalizálja az asszisztált öngyilkosságot szintén ajtó a gonosz felé. Gyorsan terjed az erkölcsi hanyatlás, így ez teret ad a sátánnak, hogy megvesse a lábát a családok életében. Nem hiszem, hogy a "választásban" hívő emberek többsége ezt felismerné. Ez része a sátán megtévesztésének, aki elrejti jelenlétét ezekben a "választásokban".
Lampert atya: Bármit ami megtámadja az emberi életet gonosznak kell tekinteni, mivel az ember Isten hasonlóságára jött létre. Mindig meg kell különböztetni a szabad akaratunk miatt elkövetett gonoszság, és a démoni tevékenység miatti gonoszság között.
Peter LeFave: Lehetnek fertőzöttek élettelen tárgyak is?
Thomas atya: Abszolút. Néhány évvel ezelőtt egy ismerősöm tündér szobrocskát vásárolt egy New Age boltban. Miután számos furcsa zavart észleltem az otthonában, azt tanácsoltam a családnak, hogy mindent amit abban a speciális boltban vásárolt dobjon ki. Ahogy kidobták a szobrot az összetört, és volt benne egy mini sátáni amulett, egy fej nélküli pap oltárhoz ragasztott kezekkel. Még soha nem láttam ilyen ijesztő és groteszk dolgot. A tárgyak megáldása és ártalmatlanítása után megszűntek a zavarok.
Peter LeFave: Felhívják a figyelmet az olyan dolgokra mint a keleti meditáció vagy a jóga?
Lampert atya: A jóga előnye tisztán testmozgásként tekintve rá nem kérdéses. Ami aggasztó lehet az az energiák, erők vagy szellemek behívása gyakorlás közben.
Thomas atya: Amikor valaki jógázik, akkor elismeri és meghívja az egyes gyakorlatokhoz tartozó szellemeket, ami komoly problémát okoz. Ezt azért tudom, mert megkerestek olyan emberek akik buzgó jógázók és olyan problémákkal fordultak hozzám, ami a jóga mozdulataihoz tartozó isteneknek adott tisztelettel kapcsolatos.
Peter LeFave: Félt már valaha?
Thomas atya: Nem, ez biztosan kegyelem, hogy soha nem féltem. Alázatos vagyok és tiszteletben tartom a személyes gonoszt, mert az Úr nélkül nincs esélyem, de semmitől sem kell félnem.
Peter LeFave:Végezetül, mi a legjobb védelem a gonosz ellen?
Thomas atya: Négy általános védelmi eszköz létezik a gonosz ellen: az imaélet, a hit, erkölcsös élet és a szentségi élet. Ha ezek szerint él, akkor felépíti a Hit páncélját a pokol erői ellen.
Lampert atya: A legjobb védelem a gonosz ellen, ha Istennek szenteljük magunkat, és pozitívan szemléljük az életet. "Egyébként, testvéreim, arra irányuljanak gondolataitok, ami igaz, tisztességes, igazságos, ami ártatlan, kedves, dicséretre méltó, ami erényes és magasztos." (Fil 4,8)
Forrás:
http://www.thechristianreview.com/battling-the-demonic-an-interview-with-americas-exorcists/
Megjegyzések
Megjegyzés küldése