David Bowie-t sokan ismerték mint énekest, azonban azt talán már kevesebben tudják, hogy erősen foglalkoztatta az okkultizmus. Ez a szál megjelenik zenéjében és az egész életében. Az egyik hírportál egy rövid összefoglalót írt az okkultizmussal való kapcsolatáról.
Az évtizedek során Bowie az egyik zenei műfajtól a másikig vándorolt és ezzel együtt folyamatosan változtatta a személyiségét is. Egy dolog azonban mindig változatlanul elkísérte: az őt körüllengő túlvilági aura.
Munkássága alatt egyfajta zenei “megvilágosult” mesterré, egy gnosztikus Krisztus-szerű alakká vált, aki a megvilágosodás magas fokán arra törekedett, hogy tudását átadja az emberiségnek. Bár Bowie számos különcségének hátterében a drogok és a rock’n’roll állt, nem lehet teljes képet festeni a művészetéről Bowie legnagyobb rögeszméje, a nyugati okkultizmus említése nélkül. Erről készített egy remek összefoglalót a vigilantcitizen.
Az 1947-ben David Robert Jones-ként született Bowie-t már 16 éves korában foglalkoztatta a modern okkultizmus. Később, imázsát is az okkultizmus darabkáiból építette föl. Más okkultistákhoz hasonlóan hitt abban, hogy ez evolúció kiteljesedése az egyetemesség lesz, elmosódnak majd a társadalomban lévő különbségek és ellentétek. A legtöbb okkultistával ellentétben azonban jelentős vagyonnal, elismeréssel, magas intelligenciával és jó megjelenéssel áldotta meg a sors, ami rengeteg lehetőséget nyitott meg a számára. Számos eredményt könyvelhetett el és egyre nagyobb magassságokba jutott. Vannak, akik máig úgy hiszik, hogy túlvilági erők is közreműködtek a sikerességében.
A különböző alakok, melyeknek Bowie karrierje során bőrébe bújt, sokszor okkult tartalommal bíró üzeneteket közvetítettek a zene segítségével. Így történik ez az utolsó albumban is.
A Blackstar Bowie könyvének aprólékosan megtervezett utolsó fejezete, számot ad munkásságának értelméről és az amögött húzódó okkultista mozgatóerőkről.
Ahhoz, hogy megértsük a Blackstar mondanivalóját, meg kell ismerkednünk a Bowie-világ ikonikus alakjaival.
Az Arany Hajnal és Crowley követője
Az okkultista Bowie-t az 1971-es Hunky Dory album egyik dala, a Quicksand festi le a legjobban:
“I’m closer to the Golden Dawn
Immersed in Crowley’s uniform
I’m not a prophet or a stoneage man
Just a mortal with potential of a superman”
“Közel állok az Arany Hajnalhoz
Elmerültem Crowley világában
Nem vagyok próféta, vagy ősi alak
Csak az ’ember feletti ember’-létre törekvő halandó”
A Quicksand négy sorában fény derül Bowie ezoterikus világszemléletére.
Az Arany Hajnal egy mágikus titkos társaság volt az okkultizmus újjáéledésének virágkorában, a 19. század végén. Tanai a (Bowie szimbolikájában is megjelenő) zsidó miszticizmus, azaz a Kabbala, az asztrálutazás, a mágia, a (Bowie által gyakorolt) jóga különleges keverékéből álltak, valamint a társaság azzal is foglalkozott hogyan lehet kommunikálni az angyalokkal és a démonokkal.
Az “immersed in Crowley’s uniform” sor Aleister Crowley-ra, a 20. században élő brit okkultistára utal, aki az Arany hajnal tagja és az O.T.O (Ordo Templi Orientist), azaz a Keleti Templomosok Rendjének megalapítója volt. Legismertebb munkája a szexuális mágia (Sex Magick) és a fekete mágia (Black Magick) birodalmának megalakítása, valamint a Thelema filozófia létrehozása. A közvélemény ál-szabadkőműves szervezetként tekint mind az Arany Hajnalra, mind a Keleti Templomosok Rendjére. Ahhoz, hogy a rend tagjává váljon valaki, többszintes beavatási rituálén kell átesnie, mely során olyan egyiptomi kosztümöt viselnek a jelöltek, amiben Bowie-t is fotózta Brian Ward 1971-ben."
A teljes cikk elolvasható az alábbi linken:
http://24.hu/kultura/2016/01/23/a-maga-istene-nem-a-satan-az-okkultista-david-bowie/
"A nemrég elhunyt zenei ikon, David Bowie rátette kézjegyét a XX.
század könnyűzenéjére. Nagyon kevesen tudják azonban, hogy albumjait
át-és átszövi a nyugati okkultizmus szimbolikája. Hosszú élete alatt
Bowie sok minden volt, egy dolog azonban sosem változott: már-már
betegesen vonzódott a titkos tanokhoz.
Kevesen büszkélkedhetnek olyan zenei karrierrel, mint David Bowie,
aki 50 éves pályafutása során 28 albumot adott ki.Az évtizedek során Bowie az egyik zenei műfajtól a másikig vándorolt és ezzel együtt folyamatosan változtatta a személyiségét is. Egy dolog azonban mindig változatlanul elkísérte: az őt körüllengő túlvilági aura.
Munkássága alatt egyfajta zenei “megvilágosult” mesterré, egy gnosztikus Krisztus-szerű alakká vált, aki a megvilágosodás magas fokán arra törekedett, hogy tudását átadja az emberiségnek. Bár Bowie számos különcségének hátterében a drogok és a rock’n’roll állt, nem lehet teljes képet festeni a művészetéről Bowie legnagyobb rögeszméje, a nyugati okkultizmus említése nélkül. Erről készített egy remek összefoglalót a vigilantcitizen.
Az 1947-ben David Robert Jones-ként született Bowie-t már 16 éves korában foglalkoztatta a modern okkultizmus. Később, imázsát is az okkultizmus darabkáiból építette föl. Más okkultistákhoz hasonlóan hitt abban, hogy ez evolúció kiteljesedése az egyetemesség lesz, elmosódnak majd a társadalomban lévő különbségek és ellentétek. A legtöbb okkultistával ellentétben azonban jelentős vagyonnal, elismeréssel, magas intelligenciával és jó megjelenéssel áldotta meg a sors, ami rengeteg lehetőséget nyitott meg a számára. Számos eredményt könyvelhetett el és egyre nagyobb magassságokba jutott. Vannak, akik máig úgy hiszik, hogy túlvilági erők is közreműködtek a sikerességében.
A különböző alakok, melyeknek Bowie karrierje során bőrébe bújt, sokszor okkult tartalommal bíró üzeneteket közvetítettek a zene segítségével. Így történik ez az utolsó albumban is.
A Blackstar Bowie könyvének aprólékosan megtervezett utolsó fejezete, számot ad munkásságának értelméről és az amögött húzódó okkultista mozgatóerőkről.
Ahhoz, hogy megértsük a Blackstar mondanivalóját, meg kell ismerkednünk a Bowie-világ ikonikus alakjaival.
Az Arany Hajnal és Crowley követője
Az okkultista Bowie-t az 1971-es Hunky Dory album egyik dala, a Quicksand festi le a legjobban:
“I’m closer to the Golden Dawn
Immersed in Crowley’s uniform
I’m not a prophet or a stoneage man
Just a mortal with potential of a superman”
“Közel állok az Arany Hajnalhoz
Elmerültem Crowley világában
Nem vagyok próféta, vagy ősi alak
Csak az ’ember feletti ember’-létre törekvő halandó”
A Quicksand négy sorában fény derül Bowie ezoterikus világszemléletére.
Az Arany Hajnal egy mágikus titkos társaság volt az okkultizmus újjáéledésének virágkorában, a 19. század végén. Tanai a (Bowie szimbolikájában is megjelenő) zsidó miszticizmus, azaz a Kabbala, az asztrálutazás, a mágia, a (Bowie által gyakorolt) jóga különleges keverékéből álltak, valamint a társaság azzal is foglalkozott hogyan lehet kommunikálni az angyalokkal és a démonokkal.
Az “immersed in Crowley’s uniform” sor Aleister Crowley-ra, a 20. században élő brit okkultistára utal, aki az Arany hajnal tagja és az O.T.O (Ordo Templi Orientist), azaz a Keleti Templomosok Rendjének megalapítója volt. Legismertebb munkája a szexuális mágia (Sex Magick) és a fekete mágia (Black Magick) birodalmának megalakítása, valamint a Thelema filozófia létrehozása. A közvélemény ál-szabadkőműves szervezetként tekint mind az Arany Hajnalra, mind a Keleti Templomosok Rendjére. Ahhoz, hogy a rend tagjává váljon valaki, többszintes beavatási rituálén kell átesnie, mely során olyan egyiptomi kosztümöt viselnek a jelöltek, amiben Bowie-t is fotózta Brian Ward 1971-ben."
A teljes cikk elolvasható az alábbi linken:
http://24.hu/kultura/2016/01/23/a-maga-istene-nem-a-satan-az-okkultista-david-bowie/
Megjegyzések
Megjegyzés küldése