Hellinger-féle családállítás vs. családfagyógyítás

Nemrég olvastam a családfagyógyításról és gondoltam összehasonlítom a Hellinger-féle családállítással.

A Hellinger-féle családállítás




Bert Hellinger nevéhez fűződik ez a terápia. Többnyire csoportban történik a családállítás, hiszen modellezni kell a családot, ahonnan a megoldandó probléma gyökere ered. A csoportvezető személyeket választ ki, akik megszemélyesítik a családot. A résztvevő tagokat a vezető állítja be, vagy az egyén mozgatja őket úgy, ahogy akkor az adott helyzetben érzi. Utána már magától megindul a személyek mozgása ráérezve az egyén és a kapcsolódó sorsok kötődéseire.
Az egyén és a vezető keresik a "sérült pontot" és próbálnak megoldást találni erre. A terápiás módzsert sok kritika éri, hiszen nincs elméleti megalapozottsága, nincsenek dogmái, sem szigorú szabályrendszere.

A mezőszemléletű megközelítés szerint a családállítás egy adott család szellemi mezejében történő rendeződés. A problémák a családban újra és újra előfordulnak és újratermelődnek. Ha ezt a mezőt kívülről egy másik behatás éri, akkor az egyén képes lesz új életet kezdeni, változtatni az eddigi életfolyásán.
A családállításban 5-6 generáció erőtere jelenik meg.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Csal%C3%A1dfel%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s


Keresztény családfagyógyítás

A keresztény családfagyógyítás jelentősen eltér a Hellinger által kitalált családállítástól.
A katolikus (meg más keresztény felekezet) családfagyógyításának alapja a szentírás és a tisztítótűzben való hit. Ezek szerint "az atyák vétkét számon kérem (Kiv34,6)
Fontos az újszülötteket minél hamarabb megkeresztelni és imádkozni a tisztítótűzben szenvedőkért.
Minden mélyebb érzelmi állapotnak vannak biokémiai hatásai. Ezek a hatások az utódokban is érvényesülnek. Az ezotéria vagy a súlyos bűnben élés hordozhat démoni hatásokat, amik továbbadódnak. A gyógyítás során ezektől kell megszabadulni, Kérni Jézus segítségét.
Isten az embernek szabad akaratot adott, így választhatjuk a rosszat is, amiért vállalni kell a felelősséget. Az ősöktől örökölt rossz hajlamok vagy a gonosz kísértése nem veszi el a szabad akaratot.

A katolikus családfagyógyítás esetében Jézustól várjuk a gyógyulást, hozzá visszük el szenvedő őseinket, Tőle várjuk a szabadulást.
A családfagyógyítás történhet szentmise keretében is, amikor az elhunyt ősökért ajánljuk fel a misét, kérve Istent bocsásson meg nekik.

Gál Péter szerint az ősök bűnei kihathatnak ránk is utódokra. Ezért is fontos kérni Istent, hogy bocsásson meg nekik.

A Magyar Kurir katolikus hírportál szerint a Hellinger-féle családállításnak több kritikája is van. Ketté bontják pszichológiai és lelkipásztori szempontú kritikákra.
A pszichológiai szerint túl általánosak a megfogalmazások, nem az egyénre szabottak. Ezen kívül mágikus, ezoterikus végzethitet közvetít. Aki nem túl stabil lelkileg, annak súlyos károkat is okozhat. A cikk szerint többen öngyilkosságot kíséreltek meg a családállítás után. Ezt angol nyelvű oldalak is megerősítik.

A vallási oldalát tekintve az a probléma a családállítással, hogy Isten helyett csak a vak végzetet látja. Hellinger nem fogadja el a megváltást és Jézus Krisztus, illetve egyáltalán nem hisz a bűnbánatban.  


Remélem sikerült megvilágítani a kétfajta módszer között a különbséget. Jelentős. Valószínűleg a második verziót csak azok fogják választani, akik hisznek a bűnbánatban és egyáltalán Istenben.

Felhasznált források:
http://emmausz.hu/index.php/en/csaladfagyogyitas
http://www.karizmatikus.hu/index.php/hitvedelem/34-tanitas/93-nehany-gondolat-az-un-soek-misejehez
http://www.magyarkurir.hu/hirek/hellinger-fele-csaladallitas-kereszteny-szemmel

Megjegyzések