Átok- és rontáslevétel

A jósok és mágusok honlapján talán ez az egyik leggyakrabban kínált szolgáltatás. Persze ott vannak még a siker- és pénzmágia ami valószínűleg dobogós helyen szerepel.

Nos azt hiszem pontos definíciója talán nincs a rontásnak és az átoknak, de nagyjából egy tőről fakad mindkettő. Az átokkal gyakrabban találkozhatunk, akár a szomszéddal való veszekedé során is.
Sokan vannak azok a szkeptikusok, akik nem hisznek az átokban és rontásban. Csak legyintenek rá, mert úgysem fog rajtuk. Nos, ez talán féligazság. Meg kell különböztetni a csak úgy haragból kimondott átkot és a fekete mágiában használatosat. Azok sajnos működhetnek. Nagyon is. Ebben az esetben a mágus sötét erőket (ördög) hívnak segítségül, hogy a másik embernek valamilyen bajt okozzanak. Általában az egészségi állapot változik meg, de másra is hatással lehet egy rontás vagy átok.

Mágusoknál a rontáslevétel átlagban 10-15E Ft. Szerintem ez sok. Főleg, hogy nem mindegyik tudja megmondani mi a baj. Van aki igen. Természetesen nekem Jézus szavai jutnak eszembe, hogy ördögöt ördöggel nem lehet kiűzni.
Fontos megjegyeznem, hogy azért mert nem jön össze az életed, vagy ér néhány csapás, még nem biztos hogy rontás áldozata vagy.

Utánanéztem, hogy a híres exorcista mit ír könyvében erről a témáról. Itt azt fejtegeti Amorth atya, hogy milyen jelei vannak az ördög általi befolyásnak.

" Amikor az ember rontás áldozata lesz. Ebben az esetben sincsen bűne annak, aki e gonosz befolyás áldozatául esik, fennáll viszont valakinek a közreműködése, vagyis annak a bűne, aki a rontást végzi, vagy esetleg egy mágustól megrendeli. Erről a kérdésről bővebben fogunk szólni még egy külön fejezetben. Itt csak egy meghatározásra szorítkozom: a rontás nem
más, mint bajt okozni egy másik embernek az ördög segítségével. Ennek kivitelezése sokféle lehet: szemmelverés, megkötés, átok... Mondjuk ki rögtön, hogy a legelterjedtebb mód az elátkozás, és hogy ez egyben a leggyakoribb ok, amit az ördöngös vagy ördögtől zaklatott embereknél találunk. Nem is tudom, mit hozhatnak fel mentségükre azok az egyháziak, akik azt állítják, hogy nem hisznek az átkokban. Még kevésbé tudom elgondolni, hogyan védik meg ezek
híveiket, ha ilyen problémájuk támad. Van, aki csodálkozik azon, hogy Isten megengedi ezeket a dolgokat. Isten szabadnak teremtett bennünket és sohasem tagadja meg teremtményeit, még a legperverzebbet sem. Majd egykor összegzi a számlánkat és megadja mindenkinek azt, amit megérdemelt, hiszen mindenkit tettei alapján fog megítélni. Addig használhatjuk a szabadságunkkal a jóra, s ezzel érdemeket szerezhetünk, de használhatjuk rosszra is, és ezért majd bűnhődnünk kell. A többi embernek lehetünk ebben segítségére vagy kárára, sokféle úton-módon: hogy egy kegyetlen példát idézzünk, felbérelhet bárki egy bérgyilkost, hogy megöljön egy embert, és Istennek nem kötelessége ezt meggátolni. Ugyanígy, bárki fizethet egy varázslónak vagy boszorkánymesternek azért, hogy az rontást hozzon egy másik emberre - Isten ekkor sem köteles ezt meggátolni, bár a tények azt mutatják, hogy sokszor megteszi ezt. Például az az ember, aki Isten kegyelmében él, az, aki intenzíven imádkozik, sokkal nagyobb biztonságot élvez, mint az, aki nem gyakorló, sőt a bűn állapotában él.
Hozzá kell még ehhez fűznünk egy olyan területre való utalást, amelyet szintén később elemzünk részletesebben. Az átkok és más rontások területén csalók sokasága gazdagodik meg. A valódi esetek elenyésző számban fordulnak elő azokhoz a csalásokhoz képest, amelyek uralják a terepet. Igen egyszerű ezzel kapcsolatban bárkit becsapni, hiszen a kevésbé pallérozott elmék a szuggesztiók és álbölcsességek áldozatául esnek. Nem csak az ördögűzőnek kell tehát résen
lennie, hanem valamennyi jóérzésű embernek is."



Másik helyen a komplett történetet mesél el egy családról, akiknek az üzleti nem működött.

"Az egész családon ülő átkok szörnyű esetei közül is felidézek egyet. Az apa ügyes kereskedő volt, ám egyszercsak azon vette magát észre, hogy senki sem rendel tőle árut teljesen érthetetlen módon. Raktárai dugig voltak termékekkel, de egyetlen ügyfele sem jelentkezett.
Amikor mégis sikerült eladni egy bizonyos mennyiséget valakinek, az áruért küldött kamion az úton többször elromlott és nem ért célba, ezért felmondták ezt a szerződést is. Amikor egy újabb üzletet sikerült nagy nehezen nyélbe ütnie s megjött a szállító kamion, a raktár ajtaját nem lehetett sehogyan sem felnyitni és ezért ekkor sem lett semmi az eladásból. Ugyanebben az időszakban az egyik lányát elhagyta a férje, a másikat pedig esküvője előestéjén hagyta faképnél
a vőlegénye, amikor már feldíszítve állt a ház. Mint ezekben az esetekben általában, itt is egészségi panaszok és különös neszek kísérték e jelenségeket. Azt sem tudta szegény ember, mihez kezdjen. Amellett, hogy szokás szerint elláttam tanácsokkal az imaéletre, a szentségek vételére és a következetes keresztény életre vonatkozóan, elkezdtem a családtagokat sorban megáldani. Azután ördögöt űztem és szentmisét mondtam a lakásukban és az apa munkahelyén.
Egy év után nyilvánvaló javulás állt be, és bár kissé lanyhult a család, mégis kitartottak tanácsaim mellett. Igazán kemény próbáit jelentik ezek az alkalmak a hitnek és a kitartásnak!"


Itt pedig az exorcizmus során kiadott tárgyakról esik szó, ami összefüggésben van az átokkal is.

"Gyakran fordult velem elő, hogy olyan személyeket kellett megáldanom, akiket az átok valaminek a megevése vagy megivása révén sújtott. Ezt könnyű felfedezni, részben amiatt a jellegzetes gyomorfájdalom miatt, amelyről már szóltunk, részben abból a tényből, hogy ezek a személyek különös módon böfögnek vagy csuklanak, különösképpen vallásos cselekmények kapcsán: ha templomba mennek, ha imádkoznak és főképpen ördögűzési szertartás közben. Ezekben az esetekben a szervezetnek ahhoz, hogy megszabaduljon, ki kell vetnie magából azt az ördögi dolgot, ami benne megbújik. Az exorcizált olaj sokat segíthet, hogy e tisztátalan elemeket külön válasszuk és eltávolítsuk a testből. A szenteltvíz megivása is hozzásegíthet ehhez. Itt egy kicsit alkalmas talán belemennünk a részletekbe is, bár azok, akik ezekben a dolgokban járatlanok és még nem láttak ilyesmit, nehezen fogják elhinni ezeket a dolgokat. Mi az, amit eltávolítunk a szervezetből? Olykor sűrű és habos nyál, máskor fehér és darabos pép. Van úgy, hogy a legkülönfélébb tárgyak kerülnek ilyenkor elő: szögek, üvegcserepek, apró fafigurák, összecsomózott cérnaszálak, összetekert vashuzalok, különféle színű gyapotszálak, vérrögök... Ezek a dolgok többnyire természetes úton távoznak, de van, hogy hányás útján."


Forrás: Gabriele Amorth: Egy ördögűző tapasztalatai

Még megnéztem mit ír Kovács Gábor atya honlapján erről a témáról. Említi több helyen a mágiát és részben kapcsolódik a rontáshoz és átokhoz. Ez a rész a blog több bejegyzésében is megállná a helyét. Mégis ide rakom.

"A hívő elutasítja a mágiát, de nem ugyanabból az okból, mint a racionalista. A varázslás lehet puszta fikció vagy jövedelmező csalás, ám az a lehetőség sincs kizárva, hogy a mögötte rejlő „okkult apriori” tényleges szellemi hatalmat képvisel. Csakhogy ez nem lehet Isten, sem az ő szent angyalai: ők ugyanis nem manipulálhatók. Aki hitben átadta magát Istennek, azt kíséri az ő angyalainak segítsége, ennek alapja azonban sohasem valamilyen manipulációs technika, hanem az Istenre való ráhagyatkozás, az alázatos bizalom, a feltétel nélküli meghódolás, az imádás attitüdje. A mágus, beavatva a kellő technikába, manipulálni akar, és így kívül helyezi magát az imádás körén. Uralkodni próbál, ebben pedig nem a szent angyalok segítik, hanem a szentségtelen angyalok. „Azon a napon, amelyen arról a fáról esztek, megnyílik a szemetek, és olyanok lesztek, mint az Isten” (vö. Ter 3,5) – ez a valóság mágikus megközelítésének ősmodellje. A Kígyó hazugságával ellentétben ettől senki sem lesz olyan, mint az Isten. Elérhet átmeneti sikereket (itt különbözik a keresztény felfogás a racionalistától), de nem isteni erővel (mert az manipulatív úton mozgásba nem hozható), hanem kizárólag a Kígyó erejével. Akár fehér (segítő), akár fekete (ártó) mágiát űz valaki, amennyiben mágiája tényleg működik, a sátán és a démonok segítségével működik. Ezt a segítséget pedig drágán fizeti meg a varázslatot gyakorló, mert végül nem ő fog manipulálni, ellenkezőleg, szánalmasan kiszolgáltatja magát a démoni manipulációnak. Olyan lesz, mint a sátán: sötét és reménytelen. A mágia csapda. Nem csoda, hogy a kereszténység egyértelműen elvet minden varázslást, okkultizmust. Alapvető szövegek ebben a kérdésben: az Ószövetségben MTörv 18,9-12, az Újszövetségben Csel 19,18-19, a Katekizmusban KEK 2111. 2115-2117. Lásd saját mágia-ellenes írásaimat is: Gyilkos istenek, Sai Baba és a negyven rabló, «Varázslót ne hagyj életben», Rézkígyó-tenyészet, Kerub. "
Forrás:  http://hagiosz.net/?q=magusmesek

Egy a lényeg. Az átok és rontás mint olyan létezik. Létezik az a fajtája, amit képzett mágus (vagy lehet akár laikus is megfelelő leírás birtokában) hajt végre. Valóban lehet vele nagy károkat okozni másoknak. Akár hisz benne valaki akár nem. Persze tudni kell, hogy Isten -valószínűleg- nem minden esetben engedi meg ezt a fajta gonosszal való károkozást. Sokkal jobban védett (vagy teljesen) aki rendszeresen él Isten eszközeivel, mint a szentáldozás, gyónás, rendszeres imaélet, stb. Egyszóval aki Isten szeretetét és támogatását élvezi.

Ami még fontos lehet és említik a fenti atyák. A rontást/átkot kieszközlő személy sem mentesül a gonosz hatása alól. Ezen kívül valószínűleg Isten méltó büntetését nyeri el. Talán nem életében, de utána biztosan.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése