"Öltsétek föl az Isten fegyverzetét, hogy a sátán cselvetéseinek ellenállhassatok. Nem annyira a vér és a test ellen kell küzdenünk, hanem a fejedelemségek és hatalmasságok, ennek a sötét világnak kormányzói és az égi magasságoknak gonosz szellemei ellen. Ezért öltsétek fel az Isten fegyverzetét, hogy a gonosz napon ellenállhassatok, és mindent legyőzve megtarthassátok állásaitokat."

EF 6.11-13

2014. szeptember 25., csütörtök

Fényadók




A fényadásról

Hazánkban a fényadók létrehozója Biegelbauer Pál volt. A fényadók magukat gyógyítóknak tartják, egyesek kozmikus energiával gyógyítanak  míg mások ezt elvetik. Semmilyen eszköz nem kell hozzá és művelői kihangsúlyozzák, hogy itt isteni energiaátadás történik. Hívják eszköztelen eljárásnak is, mert csak kéz és szív kell hozzá.
Nagy szavakat használnak mint szeretet, elfogadás, béke, szeretetrezgés, fény, rezgés. Csupa, a New Age egyéb praktikáiból már jól ismert szavak.

Van egy imájuk is, ami bár a szöveg szerint összeköt Istennel, azonban nem sok köze van Istenhez, de ez így jól hangzik. Semmilyen valláshoz nem kötődik. Nekem persze van vele egy kis  problémám, de erről majd később.
Íme az "ima".

Köszönöm, hogy VAGY, hogy találkoztunk, Szeretlek.
Elfogadlak, akárki vagy, akármilyen vagy. Nem várok Tőled semmit.
Nem megváltoztatni akarlak, hanem megváltozni akarok Általad.
Köszönöm, hogy léted arra indít, hogy túllépjem felszíni önmagam,
és a tolakodó lényegtelenen túl felismerhetem a Benned és a bennem lakozó Mindenséget, azt, hogy a Mindenség Szívében egyek vagyunk.

A fényadás valamiféle az általuk Mindenség Szíve szeretetének átadása a másik ember felé. Biegelbauer egy régi sintoista rítust egyszerűsített le és alakított át. Ebből lett az ő fényadó eljárása. 
Az egyik résztvevő honlapján a pappá szenteléshez hasonlítja a fényadás beavatási szertartását. A másik fejére kellett tenni a kezüket és várni a nagy pillanatra, amikor teljesen elfogadják a másikat és kimondják hogy szeretik. 
Idézve egy mondatot a figyelmes olvasóknak feltűnet valami. "A hangsúly a fényadáson, mint az egyetlen érdemes létezési módon volt és van. A fényadás nem elsősorban, mint gyógyító gyakorlat fontos, bár ebből nőtte ki magát. Az egyetlen ajánlott fényadási módszer ez volt: "Szeress, és tégy, amit akarsz!" Aurelius Augustinus"
A mondat második fele a lényeges. Ezt a fordulatot Aleister Crowley és később Rudolf Steiner használta. Crowley sátánista volt, Steiner pedig spiritizmussal és más okkult tevékenységgel foglalkozott. Biegelbauer Pálnak volt tehát honnan merítenie. 

Egy másik oldal szerint a fényadás nem mást, mint Krisztus Szeretete. A szeretet rajtunk keresztül nyilvánul meg mint ahogyan a Nap a sugarain keresztül. A monista minden egy jelenik meg a szövegben keresztény köntösbe ágyazva. Krisztus egy az Atyával és az Atya a Minden, tehát mi is egyek vagyunk vele. A fényadás gyógyít, tisztít harmonizál. Másnak adva a fényt, emeli rezgésszámát. 

Továbbmenve a gondolatmenetben 21 napig kellett fényt adni a tanoncoknak ahhoz, hogy jól begyakorolják. A fényadást gyógyításra is használják, de nem ez az elsődleges, hanem a szeretet átadása. Talán deja vu-m van, de a reikihez meglehetősen hasonlít a beavatás és az utána lévő 21 napos folyamat. A reikiben megtisztulnak, itt csak gyakorolnak és fejlődnek. A szövegekben előfordul a csakra, mint egy kapu a szeretet áradás számára. 


Gál Péter atya könyve is foglalkozik érintőlegesen a fényadókkal és Biegelbauer Pállal. A könyv erős összefüggést mutat a reiki és a fényadás között. Talán nem véletlenül. Biegelbauer volt az egyik ember, aki hazánkban a reikit népszerűsítette, majd utána (közben) létrehozta "saját változatát", melyet fényadásnak nevezett el.

Ha most valaki rákeresne arra, hogy fényadó tanfolyam, hát elég kevés találatot hozna ki. A "mester" halálával ez a fajta ezoterikus irányzat erősen háttérbe szorult. Átvette a helyét a reiki és a pránanadi.

A fényadók imája

Visszatérek ehhez az "imához", mert ebben van benne a lényeg, amire a fényadás épül. 
"...Benned és a bennem lakozó Mindenséget, azt, hogy a Mindenség Szívében egyek vagyunk."
Ebben a mondatban megjelenik a New Age-ből jól ismert minden az egyben, a mindenség és a bennünk lakó isten. Nem a nagybetűs VALÓDI Isten, hanem az, ami mindenhol jelen van, a fákban és a kövekben egyaránt és persze bennünk is.

Ebben a szövegben még véletlenül sem szerepel Jézus vagy a Mennyei Atya esetleg a Szentlélek Úristen. A sintoista sokistenhitbe ez nem is férne bele. Ehelyett a szerző elbújik egy személytelen megfogalmazás mögé és a "Mindenséggel" helyettesíti Istent. A Mindenségben benne van az univerzális energia, az a szellemi lény amit áthat mindent. De a mindenség mögé bármi és bárki megbújhat.

Egy-két a témával kapcsolatos honlapon jól látható a szinkretizmus, vagyis amikor a keresztény vallást próbálják keverni a monista és politeista elemekkel. Keresztény ember számára is veszélyes, hiszen említik Jézust, mint aki a szeretetét adja át ebben az okkult cselekményben. Máshol Krisztust emlegetnek, de ez csak megtévesztés. Az ördög kedvenc cselekedete a búza közé konkolyt keverni, az igazságokat átszőni hazugsággal.

Habár emlegetik a szeretetet és az elfogadást, ezek csak hívószavak. Arra jó, hogy az ember nem kérdezi meg, emögött ténylegesen mi zajlik, milyen erő működik benne. Erre nem nagyon kapunk választ.  

Szerencsére egyre kevésbé fenyegeti az embereket az, hogy fényadóba botlanak vagy fényadó tanfolyamba. Kicsit ahhoz tudom hasonlítani, amikor az iwiw helyett jött a facebook. Jött, látott és mindent vitt. Behálózott mindent és (szinte) minden titkunkat ismeri.

Sajnos a fényadó tanfolyamok helyett van még bőven ezoterikus és okkult képzés amivel be lehet hálózni az embereket...

Felhasznált források:
http://www.elfogadlak.hu/feva/pk1.html
Gál Péter- New Age Keresztény Szemmel

2 megjegyzés:

  1. Napjainkban a Biblia is górcső alatt van, ahol a szerető isten, aki nem személyválogató,
    különbséget tesz. Jézus személyét pedig másként látják ill. láttatják a zsidók és más
    a magyar Krisztus kép hagyományozása is.
    Szeretet elfogadásra és adásra viszont minden embernek , kivétel nélkül szüksége van.
    Az áldozat szerepe szintén nagyító alá került, Jézus halálának körülményei úgy szintén.

    VálaszTörlés
  2. Üdv.!
    Csak tájékoztatásul, mint gyakorló fényadó, én minden esetben, az Atyától Jézus nevében kérem a fényt és a gyógyítást.A fény jön, az emberek gyógyulnak. Azt vettem észre, hogyha nagy bennem az együttérzés, akkor jobban működik. Csoda is történhet.
    Egyszer régen beiratkoztam reikire, majd másnap kiiratkoztam, mert éjjel azt álmodtam, hogy a szimbólumai nagyon megkötnek.
    Én a fényadó imáját sem mondom. Rövid keresztény ima, odatartom a kezem és a gyógyítás elkezdődik.
    Emlékeim szerint Biegelbauer azt mondta, keresztény paptól tanulta.

    VálaszTörlés