A homeopátia mellékhatása?

A homeopátiáról keresztény körökben is erősen megoszlanak a vélemények. A legtöbb esetben összefüggésbe hozzák a mágiával (nem alaptalanul), máskor meg támogatják. Láttam keresztény könyvesbolt webáruházában olyan könyvet, amit katolikus szerzetes írt és támogatta ezt a fajta "gyógymódot". 
Egyszóval nem könnyű dönteni. Karizmatikus körökben egyértelmű a döntés: NEM! Hogy miért, arról már több cikk született, a blogban is írtam róla (idéztem cikkeket). 

Az egyik blogon felbukkant egy tanúságtétel, amit egy szlovák orvos írt. Ő részt vett különféle homeopátiás tanfolyamokon és főleg a gyerekeit és a közeli ismerőseit kezelte vele. Természetesen sikerei voltak, mert a betegségek megszűntek, azonban később jöttek a "mellékhatások". Azért teszem idézőjelbe, mert hatóanyag híján nem lehet olyan mellékhatása, mint mondjuk egy kemoterápiás szernek. Lehet mellékhatása spirituális értelemben. A doktornőnél is ez fordult elő. A cikkből csak a releváns részt idézem, a több elolvasható a forrás linken. 



" Elfordulás a homeopátia szellemétől


Amint fentebb említettem, gyermekeimnél kezdtek problémák jelentkezni. A legidősebb lányomnak (9 éves volt, amikor a homeopátiás gyógyszereket adagoltam neki) rémálmai voltak, melyek miatt felriadt és félt. Mindenfélére gondoltam, ami ezeket kiválthatta, csak arra nem, hogy a homeopátiás gyógyszerek okozzák. A legszörnyűbb pillanat az volt, amikor álmában az Ördögöt látta. Az ördög azt akarta tőle, hogy mondjon neki igent. Aztán egy másik démont látott, aki le akarta vágni a kezét és a lábát. A lányommal együtt elmondtuk a homeopátia szellemétől való szabadulás imáját. Rémálmai nem tértek vissza többé, de még sokáig félt az elalvás előtt. A másik lányomnak légzési zavarai voltak éjszakánként, és a helyzet egyre csak romlott. És ezt nem megfázás, allergia, vagy légúti elzáródás okozta. Szörnyű állapotban volt – nem kapott levegőt. Egyfolytában próbálta fújni az orrát. Már őrjöngött. Rugdalt lábaival az ágyon, úgyhogy fölkeltette testvéreit. Egyszer azt mondtam magamnak: próbálj meg imádkozni. Amikor ilyen állapotban volt a lányom, rátettem a kezem és elmondtam a homeopátia szellemétől való szabadulás imáját. Nagy meglepetésemre elaludt. A következő éjszakákon is gond nélkül aludt. Fiam, aki akkor 3 éves volt, rettentő és mértéken felüli agressziót mutatott, amikor reggeli vagy ebéd előtt nem adtam neki édességet. Lesöpörte a polcokon lévő tárgyakat, és a ruhásszekrényből a ruhákat mind kidobálta. Az összes nevelési módszer csődöt mondott. Egyszer eszembe jutott, hogy imádkozni kellene. Az ima után lenyugodott és evett egy kicsit. Mind a mai napig kedveli az édességet. De már képes lemondani a cukorkáról, ha szükséges. Időnként haragos lesz, de engedelmeskedik. A legkisebb lányomért nem imádkoztam ezt az imát. 6 hónapos volt, amikor felhagytam nála a homeopátiás gyógyszerek adagolásával. Csak nagyon gyenge homeopátiás gyógyszereket adtam neki, és azok sem a főbb homeopátiás gyógyszerek voltak.
A következő kérdésem az volt: hogyan tovább?
A belső gyógyulást segítő lelkigyakorlatok sokat segítettek. Megértettem a helyzetemet. Sokat olvastam a szentírást. Elégettem az összes homeopátiás könyvemet, a következő bibliai szövegre alapozva: „Sokan, akik különböző varázslatokat használtak, elhozták könyveiket és nyilvánosan elégették azokat.” (ApCsel 19,19)
Nem tudtam azonban, mit kezdjek a műszerekkel. Hét hónapba telt, amíg felfogtam, hogy azokat is meg kell semmisítenem. Férjemmel együtt szétszereltük, és elégettük. Ezek után a szívem békét talált."

Csak kiegészítésként írom, hogy Kovács Gábor atya honlapján is van több cikk a homeopátiáról. Van benne egy rész hasonló mellékhatásokról.

"Gyermekorvos barátom, akinek alkalma van homeopatikus gyógyszerekkel kezelt gyerekeket megfigyelni, arra hajlik, hogy hatékonynak tartsa a homeopátiát, jóllehet nem minden esetben. Ilyenkor azonban szellemi tényezőkön keresztül hat a módszer, amit számos képviselője el is ismer. Ennek előfeltétele az a numinizáció, amit az eljárásba vetett hit (az a bizonyos apriori) képvisel.
...
És itt hatol be a gonosz lélek. Említett gyermekorvos barátom leír egy esetet, amikor a homeopatikusan kezelt gyermek gyógyult ugyan, de attól kezdve “üvöltött, ill. vérfagyasztóan nevetett éjjelente, miközben nem volt ébreszthető ... Elmentek szabadító imát kérni, onnantól a gyerek nem nevetett, nem üvöltött és jól volt.” Az orvos több ilyen esetről is tud. Akik tehát makacsul állítják, hogy meggyógyultak egy homeopátiás szer hatására, esetleg tévednek; ám ha nem tévednek, igen nagy baj van, mert démoni szellem gyógyította meg őket, és előbb-utóbb biztosan benyújtja a számlát."
Forrás: http://hagiosz.net/?q=apriori

Habár két eset még nem feltétlenül bizonyíték, azonban érdekes jelenség. Amennyiben több szülő megkeresne engem hasonló történettel, hogy gyereke kapott homeopátiás szert és az addig jól alvó gyerek rémálmokkal küzdött utána, akkor az már több lenne mint gyanús.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése