Az agykontroll veszélyei

Az agykontroll valamilyen formában már elég régóta benne van a köztudatban. Elég sok könyv jelenet meg a témával kapcsolatban. Ha valaki beírja a keresőbe, hogy agykontroll tanfolyam, akkor elég sok oldalt kidob a kereső.
Mi a lényeg? Az agyunk olyan részét próbáljuk aktivizálni, amit a mindennapokban nem használunk. Lemegyünk alfába (megváltozott tudatállapot) megfelelő technikával és pl. megtalálhatjuk az elveszett lakáskulcsot vagy bevonzhatunk egy jó vásárlót a boltunkba. A lehetőségek szinte végtelenek. Gyerekek is jelentkezhetnek ilyenre. Nekik miért jó? Mert sokkal magabiztosabbak, kiegyensúlyozottabbak, céltudatosabbak lesznek.
Talán sok emberen segítenek ezek a gyakorlatok, másoknak pedig hatástalanok.

Amennyiben segít, akkor mi lehet vele baj? Hogy kerül ide témaként mint okkultizmus? Nos, amíg nem okoz bajt, addig semmit. Azonban van akinél ez nem egészen így jön össze. Van olyan, akinek egy agykontroll tanfolyam után igencsak rossz élményei vannak, vagy éppenséggel paranormális tevékenységeket észlel.
Lássuk mi ez.
Több oldalon is találtam utalást a veszélyekre. Az egyiken konkrét démoni tevékenység valószínűsíthető. Ezért is került a téma terítékre mint okkultizmus.

"
Igen, az agykontrollban sötét szellemi hatalmak működnek. Sokan számolnak be arról, hogy az agykontroll-tanfolyam elvégzése után félelmet keltő jelenlétet éreznek szobájukban. Volt olyan, aki úgy érezte, az ismeretlen személy fojtogatja, mint az előző előadásban szerepelt Montluisant kapitányt. Egyikükről a takaróját is rángatni kezdte. Gál Péter atya közöl egy (névvel ellátott) beszámolót, amelyben valaki először sikerrel gyógyította magát a könyvből elsajátított agykontroll segítségével, és nagyon jó viszonyban volt a szobájába látogató szellemmel, de később ez a tapasztalat negatívra fordult.
Ami hamarosan jelentkezett: patt-patt, kopogtató jelzéssel figyelmeztetett, hogy itt van. Majd közeledett a fejemhez egy simogató sugár, és csakhamar körbevette egész testemet. Én illendően megköszöntem és hálálkodtam a „szeretetéért”. ... Ahogy teltek-múltak a gyógyító éjszakák, egyre többet és többet szorongtam, sőt féltem! Sokat írtam, és sírva szólongattam az Atyát, Jézust és a Szűzanyát. Rendre csak hajnalok hajnalán aludhattam el. Ekkor már éjjel-nappal a történtek foglalkoztattak. Eljutottam egy olyan pontra, amikor azt mondtam, nem akarom ezt csinálni tovább. Húztam, halasztottam a lefekvést, bármilyen késői időpont ébren talált. Átmentem a másik szobába aludni. Utánam jött. Szépen kértem, hagyjon el, mert nagyon félek, és nincs se éjjelem, se nappalom. Ekkor – másképp nem tudom megfogalmazni – úgy éreztem, kis híján kihúzta belőlem a lelket. Szörnyű volt. (GÁL Péter: A New Age – keresztény szemmel. Negyedik kiadás, Szegletkő, Bp. – Pécs, 1996. 391. o.)
A bajba került asszony végülis plébánosához fordult. Két pap imádkozott érte. Életgyónást végzett, szentáldozáshoz járult. A zaklatások fokozatosan megszűntek. Nincs kétség arról, hogy ezek démoni zaklatások voltak. Nincs kétség arról, milyen „intelligenciákkal” kerül kapcsolatba az agykontrollozó.
Térjünk vissza oda, ahonnan kiindultunk. Az elváltozott tudatállapot veszélyes. Nem agyunk teljesítőképességét fokozza fel, hanem védtelenné tesz bennünket a szellemi támadásokkal szemben. „Józanok legyetek és vigyázzatok, mert ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán körüljár, keresve, kit nyeljen el” (1Pét 5,8).
Minden módszer rossz, legyen bármilyen ékes homlokzata, ha ajtót-ablakot kinyit az ártó szellemi hatalmak előtt."


A fentieket olvasva én biztosan elgondolkodnék azon érdemes-e ezzel próbálkozni. Kihangsúlyozom, van akinek bejött az agykontroll, sőt segített is az életében. Ez azonban nem mindenkinél így van.

Egy másik keresztény oldalon a veszélyeit ecsetelik. A teljes cikk is elolvasható, én csak egy rövidebb részt másolnék ide.


"... És úgy gondolom, még egy veszélyre mindenképpen fel kell hívni a figyelmet, amely hívő és hitetlen ember számára egyaránt fennáll: az irányított meditációs beavatások és gyakorlások során addig nem ismert, lappangó pszichikai betegségek törhetnek elő a legkülönbözőbb megnyilvánulás formákban, sőt, előfordulhat a technikáktól és a szellemi segítőktől való függés, illetve szabadulási képtelenség is. Ezen kívül hallucinációk és képzelgések is jelentkezhetnek. „A New Age technikáknak az a célja, hogy tetszés szerint idézhessünk elő misztikus állapotokat. (…) Ezek a gyakorlatok mind a pszichikai gyöngeség (és sebezhetőség) állapotát idézik elő.”[69] Természetesen a legveszélyesebb az emberi személyiség rossz irányban való „fejlődése”, torzulása, az egó egészségtelen túlhizlalása miatt. „A New Age népszerűsége alapjában véve azzal kapcsolatos, hogy kulturálisan stimulálják az érdeklődést az én, annak értékei, képességei, problémái iránt. (…) A New Age indítéka az „én” (…) ill. célja az én.”[70]
„A New Age tréning kurzusok egyesítik az ellenkultúra elemeit a siker utáni általános igénnyel, a belső elégedettséget pedig külső sikerekkel (…) egyes New Age követők nem azért járnak ilyen helyekre, hogy hitelesek és spontánabban legyenek, hanem hogy jóléthez jussanak (mágia stb. által). [71] (Mit adhat az ember cserébe a lelkéért?)"


Végül még egy részlet, ami ha jól tudom egy könyvből van eredetileg. Egy megtért és sokat szenvedett ember története és tapasztalatai. Olvasd el a teljes cikket. Ez érvényes a többi részletnél is!

"Kénytelenek vagyunk feltételezni, hogy az agykontroll tanfolyamokon csupa szent ül, mert ha nem így lenne, az bizony elég nagy aggodalomra adna okot. Azzal ugyanis egy percig sem álltatok senkit, hogy ez nem működik. Sajnos hatékony, s ezért veszélyes! Mire hív meg az agykontroll? Lépj kapcsolatba a szellemvilággal! Hogyan? Kérj magadnak két szellemi segítőt, akik majd a társaid lesznek mindenben, amit el akarsz érni. Ez megvalósulhat az agykontrollhoz nélkülözhetetlen alfa állapotban. Az alfa állapot lelkileg, szellemileg nyitottá tesz bennünket, s szabad prédáivá válunk a szellemvilágnak, s ezek ellenőrizhetetlen és nagyon veszélyes területek, ugyanis minden olyan ismeretlen erőnek kitesszük magunkat, melyek “normális” állapotban nem férhetnek hozzánk. Mostanában hallottam a hírt, hogy Kecskeméten egy 20 éves fiú, aki 17 évesen végezte el az agykontroll tanfolyamot, idegen szellemi erők segítségével különleges dolgokra képes, ezzel együtt azonban megtagadta Istent, Jézust, s magát mindenhatónak képzeli és vallja. Dr. Taraczközi István, a Természetgyógyász Unió főtitkára, egy tanfolyamán elmondta, hogy az ország elmegyógyintézetei nagyrészt agykontrollosokkal és reikisekkel vannak tele. S ha még nem volna ennyi bizonyíték elég arra, hogy ez a módszer bizony nem Istentől való, akkor menjünk tovább, s vizsgáljuk meg, milyen kurzusai vannak még? Talán elég lesz csupán a reinkarnációs kurzust megemlíteni, amelyen mindenki szabadon visszamehet az összes “előző életeibe” . . .
Összefoglalva az agykontrollal kapcsolatos véleményemet, úgy gondolom, hogy élő hittel rendelkező keresztény ember számára nem járható, és mindenkire nézve rendkívül veszélyes út, mert egyesíti magában a New Age összes jellemzőjét: Krisztus istenségét, megváltó művét tagadja, mert reinkarnációt hirdet és önmegváltást, a szellemvilággal való kapcsolatfelvételre bíztat, kiszolgáltatva ezzel rossz szellemi erőknek, Isten helyébe az embert állítja, hatalmat ígér, gőgre nevel. (Csak egy utolsó kis példa; vonaton utaztunk néhányan, s felhős volt az ég. Én felsóhajtottam, hogy jó lenne, ha szép idő lenne másnap. Erre az egyik útitársunk, aki agykontrollos volt, megszólalt; semmi probléma, majd én megoldom, természetesen agykontrollal ez nem lehet gond számomra. )"


Mára ennyit. Érdmes a fentieken mélyebben elgondolkodni. Vajon megnyitod-e magad mindenféle ismeretlen erőnek, amik lehetnek démoni erők is? Vajon kiteszed a gyereked ennek a veszélynek? Ugye nem? Legalábbis remélem. 

Megjegyzések